explorer napisał(a):
a co do robienia filmu w 16:9 mam bardzo agresywne pojecie. jak ktos mi mowi, ze ma jakis problem i ze robi w 16:9 to krew mnie zalewa. trzeba wiedziec jak sie za to zabrac. jesli material masz zarejestrowany w tym formacie to twoj los moze okazac sie bardzo ciezki. (...)
Hmmm... A jakie są problemy z 16:9 ? To chyba prosta sprawa, zmienia się proporcja piksli. Napisałem w jakim formacie mam materiał tylko tak dla formalności. Nie sądzę żeby akurat to było przyczyną jakichkolwiek problemów.
Nagrywaliśmy kamerą HVR-V1 (progresywna klatka) która ma natywną proporcję przetwornika 16:9.
He, kiedyś kręciłem na Soniaku 900 w 4:3 zaklejając wizjer, straszna partyzantka. Teraz na HVR-ce 16:9 mam więcej szczegółów no i ładny materiał do DVD 16:9. (Ale fakt, że tryb 16:9 w 900-tce był oszukiwany, wiem o tym).
Naprawdę nikt nie ma pomysłów co do głównego pytania o atefakty w trybie bez kompresji oraz kodeki bezstratne i premiere?
Chyba się zacznę przyzwyczajać do tych prostokątnych artefaktów, w sumie dają pewnien klimat
.
PS Tu jest strona filmu, jakby kogoś to zainteresowało:
http://miroslawski.net/film/robota/